«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Викторовка ауылының жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Викторовка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кәсіптік бейімделу

                 

Байланыс сағаты.

Кәсіптер әлемінде

Мақсаты: балалардың кәсіптер әлемі, кәсіби өзін-өзі анықтау туралы түсініктерін кеңейту

Міндеттері: белсенді өмірлік ұстанымы бар адамдарға оң баға беру,

балаларды өз бетінше және жауапты мамандық таңдауға, еңбек нарығындағы белсенді позицияға, өз өміріндегі мақсаттар мен басымдықтарды анықтауға, өзін-өзі тануға, өзін-өзі дамытуға ынталандыру; пассивтілікке, мансапқа, өмірдің тұтынушылық қатынасына теріс көзқарасты тәрбиелеу.

Өткізу нысаны: байланыс сағаты

Дайындық жұмыстары:

1. Кіріспе бөлім.

Балалар, мен сіздермен тағы кездескенімізге қуаныштымын. Мен саған айтамын:

Сәлеметсіз бе, Біздің достар шеңберіне қатысуға ниет білдіргендердің бәрі!


Ән естіледі Әркім өзі үшін таңдайды

Біз әрқашан таңдау жасауымыз керек: киім, тамақ сатып аламыз ба, достар таңдаймыз ба, кешке арналған іс-шаралар, кітаптар. Кейбір таңдау бізге оңайырақ, кейбірі қиынырақ.

Жақында сіз Білім туралы алғашқы құжатты аласыз. Кейбіреулер үшін бұл құжат тәуелсіз өмірге билет болады. Орта оқу орындары, мектептер, жұмыс – мұндай маршруттар өз таңдауын жасағандарды күтеді. Ал қалғандары үшін тағы екі жыл ойланып, таңдау керек-әлемде 55 мыңнан астам мамандық бар. Бүгін біз бұл туралы сөйлесетін боламыз.

Негізгі бөлігі

I. Практикалық блок

1. Кәсіптердің мысалдарын таңдаңыз.

Адамның мамандық әлемінде шарлауын жеңілдету үшін ғалымдар оларды еңбек тақырыбына байланысты 5 түрге бөлді

Адам-табиғат

Адам-техника

Адам-адам

Адам-белгі жүйесі

Адам-көркем образ

Тапсырма

Сіздің парталарыңызда осы типтегі белгілер бар – сіз өзіңіздің символыңызды болжап, белгілі бір типтегі кәсіптердің мүмкіндігінше көп мысалдарын таңдауыңыз керек


Су тамшысында теңізді де, кез-келген техногендік тақырыпта да еңбегі осы тақырыпқа салынған адамдардың мамандықтарын көруге болады. Қазір қандай мамандықтар қажет екенін қалай білуге болады?

2. Мамандықтарды табыңыз

Тапсырма

Осындай заттарды жасау үшін қажет кәсіптердің тізімін жасаңыз:

Мектеп партасы

Мектеп ғимараты

Мектеп оқулығы

Нан

Джинсы

Қандай мамандықтар қайталанады? Жүргізуші, инженер, техник, конструктор, электрик және т. б.

Бұл не туралы айтады? Оларға сұраныс бар

Бізді қоршап тұрған кез – келген адам жасаған нәрсе-бұл әртүрлі кәсіптердегі көптеген адамдардың еңбегінің нәтижесі деп айтуға болады. Біз үстелдерді, оқулықтарды, нандарды және басқа заттарды қолданғанда, бұл мамандықтар қажет.


3. Мамандықтарды бағалаңыз

18 ғасырда белгілі орыс тарихшысы және мемлекет қайраткері Василий Никитич Татищев мамандықтарды осындай бөлуді ұсынды:

Қажет-мұғалім, дәрігер, экономист, заңгер

Пайдалы-ауыл шаруашылығымен байланысты мамандықтар, математик

Алтын немесе көңілді-әдебиет пен өнерге байланысты мамандықтар

Бекер-алхимик және астролог

Зиянкестер-психикалық


Тапсырма

Бүгінгі таңда сіз қандай заманауи мамандықтарды пайдалы, қажет, Көңілді, пайдасыз және зиянды деп санайсыз деп ойлаймын


Оқушылардың пікірі

Ауысу


"Біз таңдаған мамандықтар"баспасөз конференциясы

Сыныптастарыңыздың таңдауымен танысайық


Баспасөз конференциясына журналистер, қонақтар және жүргізуші қатысады

(Тақтаға балалар шығады, олар таңдалған мамандықтар туралы сөйлеседі.)

Жетекші. Сәлеметсіз бе, мырзалар. Бүгінгі баспасөз конференциясының тақырыбы-Мамандық таңдау. Бізде бұл қиын таңдауды жасаған адамдар бар. Танысыңыз ("қонақтарды"білдіреді).

Баспасөз конференциясына ресейлік және шетелдік газеттердің, радио мен теледидардың корреспонденттері қатысады - біз осы өзекті тақырыпқа тоқталатындардың барлығы. Баспасөз мәслихатының басында мен қонақтарға сөз беремін. Таңдалған мамандық туралы қысқаша айтып беруіңізді сұраймын.

("Қонақтар" кезек-кезек сөйлейді.)

Біздің барлық қонақтарымыз сөз сөйледі және Біз сұрақтарға көшеміз. Сұрақ қою арқылы өз Атыңызды және басылымыңызды атаңыз. Бірінші сұрақ, "балға" журналының тілшісі.

("Журналистер" қолдарын көтеріп, жүргізушінің шақыруын күтеді, тұрып, атын, тегін, басылымын атайды және қонақтардың біреуіне сұрақ қояды.)


"Журналистердің" үлгі сұрақтары:


1. Неліктен сіз осы мамандықты таңдадыңыз?

2. Сіздің таңдауыңызға кім әсер етті?

З. бұл сіздің иығыңыздағы мәселе ме?

4. Бұл мамандық үшін қандай қасиеттер қажет?

5. Сіз таңдаған мамандыққа қабілетіңіз бар ма?

6. Бұл мамандық еңбек нарығында сұранысқа ие ме?

7. Бұл мамандық қоғам үшін пайдалы ма?

8. Бұл мамандықты қайдан үйренуге болады?

9. Сіз қайда жұмыс істейсіз?

10. Сіз көп нәрсені аласыз ба?

11. Сіз мектептен кеткеніңізге өкінбейсіз бе?

12. Ата-аналар Сіздің таңдауыңызды қолдайды ма?

13. Сіз институтта білім алуды жалғастырасыз ба?

14. Бұл мамандықта қандай мансаптық өсу болуы мүмкін?

15. Сізде қосалқы нұсқа бар ма? Қосалқы мамандық?


Жетекші. Баспасөз конференциясы аяқталуға жақын. Біздің қонақтар журналистердің барлық сұрақтарына толық жауап берді. Бірақ бізде тағы бір қонақ қалды, "Қара ат". Осы уақытқа дейін ол тек жұмбақ үнсіз қалды, енді ол бәріңізге жақсы кеңес бергісі келеді. Біз оны тыңдаймыз.


"Қара ат". Жоқ, балалар. Мұндай мамандықтарды қайдан таптыңыз? Олар үйрену керек, оқу керек, оқу керек, содан кейін жұмыс істеу керек, жұмыс істеу керек, мен өз таңдауымды "мен қалаймын" схемасы бойынша жасадым-

мүмкін-керек". Мен веб-дизайнер болғым келеді, өйткені мен оның не екенін білмеймін, мен провизор бола аламын (мен әр түрлі провизияларды жақсы көремін), бірақ маған керек, балалар, ит өңдеушілерге барады. Мен мұны кәсіби жұлдыз жорамалымда оқыдым. Қажет болғандықтан, балалар керек. Мамандық

қажет, ең бастысы пайдалы. Таңертеңнен кешке дейін өзіңізге кино көріңіз. Сондықтан, балалар, ешкімді тыңдамаңыз. Жұлдыз жорамалдарын зерттеңіз!

Жетекші. Құрметті қонағымызға рахмет. Мүмкін біреу осы жақсы кеңеске түсініктеме бергісі келетін шығар? Веб-дизайнер кім? Провизор провизиямен не істейді? Кинолог киноны таңертең және кешке дейін көруі керек пе? Мен жұлдыз жорамалына сәйкес мамандық таңдауым керек пе?


Үлгі Пікірлер:

- Веб-дизайнер-бұл Интернет-сайттарды құрудың маманы.

- Провизор-дәрі-дәрмектерді өндіру, сақтау және сату жөніндегі маман.

- Ит өңдеуші-әртүрлі тұқымды иттерді өсіру, өсіру және өсіру бойынша маман.

- Жұлдыз жорамал бойынша Мамандық таңдау мүмкін емес. Бұл дұрыс емес, ғылыми емес, жауапсыз және жай ақымақ. XVIII ғасырда астрологияны "бекер, бекер"ғылым деп бекер айтпаған.

Жетекші. Баспасөз конференциясы аяқталды. Сұрақтарыңыз үшін барлығына рахмет. Жаңа кездесулерге дейін.

Рефлексия

Орыс тілінде "өзіңді табу"деген жақсы өрнек бар. Сіз оны қалай түсінесіз?

Балалардың шамамен жауаптары:

- Өзіңді тану, таланттарды, қабілеттерді, дарындарды ашу.

- Сізге не ұнайтынын, не істегіңіз келетінін біліңіз.

- Өз таланттарыңды қолдану.

- Өз кәсібіңізді табыңыз.

Сынып жетекшісі. Өзіңізді табу-бұл сіздің кәсібіңізді, мақсатыңызды түсіну, қызығушылықтарыңызды, бейімділіктеріңізді анықтау. Сіз мұны тез жасай аласыз деп ойлайсыз ба, айталық, аяқталу күні

'мектептер? (Балалар өз пікірлерін айтады.}

Шынында да, өзіңізді іздеу-бұл ұзақ процесс. Және ол өмір бойы жалғасуы мүмкін. Алайда, бір сәтте таңдау жасау керек. Егер сіз не қалайтыныңызды білмесеңіз, кез-келген мәселені шешіп, оны барынша тиімді етіңіз. Ал жұмыста сіз өзіңізді және өз бақытыңызды табасыз. Бұл туралы ұлы орыс педагогы Ушинский де айтты.

 

  Мектептегі  кәсіби  бағдар  жаңа  көзқарас  және  заманауи  тәсілдер

 

  Біздің көпшілігіміз бала кезімізде қандай да бір мамандық туралы армандаған шығармыз. Мүмкін, сол арманшылдардың өте аз саны балалық шақ пен жастық шақтан өз армандарын алып өтіп, оны іс жүзінде жүзеге асырды. Оқушылардың барлығы дерлік "Мамандық таңдау"тақырыбында эссе жазды. Олар теңіз капитанының костюмін немесе ғарышкердің костюмін таңдады, "сынап көрді". Содан кейін, орта және жоғары сыныптарда болғаннан кейін, "қатты" мамандықтар туралы армандаған көптеген адамдар өз армандарын жоғалтып, оларды күнделікті өмірде "көміп тастады".

  Мен 9-сыныптың сынып жетекшісімін. Өте аз уақыттан кейін , менің тәрбиеленушілерім өмірде өз жолын таңдауы керек. Бұл жол ертегідегідей үш емес, 50 мың жол бөлінетін қиылыстан басталады-дәл қазір көптеген мамандықтар бар. Жолды таңдауда қателеспеу өте маңызды. Шынында да, көп нәрсе осы таңдауға байланысты: материалдық байлық, қарым-қатынас шеңбері, қызығушылықтар мен өмірдегі бақыт. Мамандықты таңдағанда, адам өз тағдырын таңдайды деп бекер айтылмаған. Мамандық дегеніміз не?

 Оны қалай таңдауға болады?  Таңдауда нені басшылыққа алу керек?  Кімнен кеңес сұрау керек? Барлық осы сұрақтарға кәсіби бағдар беріледі.

 Қазіргі әлемде адамның психофизиологиялық жеке ерекшеліктеріне қойылатын талаптар үнемі өсіп келеді, ал нарықтық қатынастардың арқасында еңбек мақсаттары мен сипаты адамдарға таңдалған кәсіпте барған сайын жоғары кәсібилікке, біліктілікті үнемі арттыруға және жеке дамуға дайын болуға қажеттілік туғызады. Мұндай жағдайда мектептегі кәсіби бағдар бұрынғыдан да өзекті болып келеді және барлық жастағы оқушылар үшін сапалы дайындықты қамтамасыз етуі керек.

 Мектептегі кәсіптік бағдар-бұл оқушылардың белгілі бір кәсіби қызмет түрлеріне бейімділігі мен талантын анықтауға арналған іс-шаралар кешені, сондай-ақ жұмысқа дайындықты қалыптастыруға және мансап жолын таңдауға көмектесуге бағытталған іс-шаралар жүйесі. Ол тікелей оқу-тәрбие процесі кезінде, сондай-ақ білім алушылармен және олардың ата-аналарымен мектептен тыс және сабақтан тыс жұмыстарда жүзеге асырылады.

Білім алушыларды мамандықты өз бетінше, саналы түрде таңдауға дайындау әр адамның үйлесімді дамуының міндетті бөлігі болуы керек және оқушының физикалық, эмоционалдық, интеллектуалдық, еңбек, эстетикалық тәрбиесімен тығыз байланысты қарастырылуы керек, яғни. бүкіл оқу-тәрбие процесіне интеграциялануы керек, сондықтан мектептердегі кәсіптік бағдар беру жұмысы дамудың маңызды компоненттерінің бірі болып табылады. алынған адам және жалпы қоғам.

Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының мақсаттары

 * Балалардың еңбекке дайындығын қалыптастыру.

* Әрі қарайғы кәсіби қызмет үшін қасиеттерді, қабілеттерді, қасиеттерді тәрбиелеу.

* Мамандық таңдау кезінде оқушыларға кәсіптік бағдар беру. Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының міндеттері

* Оқушылармен ақпараттық жұмыс жүргізу: профессиограммалармен, еңбек нарығындағы ағымдағы және болашақ қажеттіліктер туралы ақпаратпен, еңбек жағдайлары мен ықтимал жалақымен, таңдау шеңберінде одан әрі дамумен таныстыру

таңдалған мамандық

* Мамандықты өз бетінше таңдауға көмектесу мақсатында оқушылардың мүмкіндіктері, бейімділігі, мүдделері туралы ақпарат алу, зерделеу және пайдалану.

 * Бейіндік оқытудың көптеген нұсқаларын әзірлеу және енгізу: бағдарламалар, сабақтар, формалар, әдістер, экскурсиялар және т. б.

* Жұмысқа орналасу проблемалары туындауы мүмкін тәуекел тобындағы оқушыларды қолдау: оқуда артта қалғандар. Оқушылардың кәсіби бағдарлануының негізгі компоненттері Кәсіби бағдар тұтастай алғанда көптеген аспектілер мен бағыттарды қамтитын үлкен, кешенді жүйе болғандықтан, бес негізгі компонентті бөлуге болады: экономикалық, медициналық-физиологиялық, педагогикалық, психологиялық және әлеуметтік. Экономикалық компонент-еңбек нарығының еңбек ресурстарының құрылымын демографиялық тұрғыдан, еңбек жағдайларын, еңбекке деген ынтаны арттыру жолдарын зерттеуден тұрады.

Медициналық-физиологиялық компонент-оқушының жеке физикалық мүмкіндіктерін немесе медициналық қарсы көрсеткіштерін ескере отырып, мамандық таңдауға көмектесу. Оқушыларды әртүрлі кәсіптерге қойылатын талаптармен таныстыру. Педагогикалық компонент-бұл мектеп оқушыларында мамандық таңдаудың әлеуметтік маңызды себептері мен себептерін тәрбиелеу. Психологиялық компонент - Сенімді зерттеу, кәсіби жарамдылықтың психологиялық аспектілерін, тұлға құрылымын анықтау және белгілі бір кәсіби бағытты қалыптастыру. Әлеуметтік компонент-бұл мамандықтарға немесе жалпы еңбек нарығына байланысты әртүрлі ақпаратты зерттеу: танымалдылық, бедел, кірістілік, қоғамдық пікір, таңдалған мамандыққа қанағаттану дәрежесі.

                            Мектептегі кәсіптік бағдар беру кезеңдері

     Мектепте кәсіптік бағдар беру, сөзсіз, негізгі оқытумен қатар қажетті компонент болып табылады және оқушылардың жеке және жас ерекшеліктерін ескере отырып, тұтас жүйені құру бойынша тұрақты жұмыстың арқасында балалар мамандықты өз бетінше шешуге, даму мақсатында ғылыми жобалармен айналысуға және педагогтар мен ата-аналардың көмегімен мамандықтармен тереңірек танысуға мүмкіндік алады. 

  Максималды тиімділік үшін кәсіптік бағдар балабақшада басталатын, мектепке біртіндеп ауысатын және мектеп оқушысын бітіру сыныбына дейін үздіксіз алып жүретін, ақырын көмектесетін және бағыттайтын үздіксіз процесс болуы керек. Мектептегі кәсіптік бағдарлауда оқушылардың жасына байланысты мақсаттары, міндеттері мен Қолданылатын әдістемелері бойынша ерекшеленетін 4 үлкен кезеңді бөлген жөн.

Бастауыш мектеп (1-4 сыныптар) осы кезеңде балабақшада кәсіптермен танысу шақырылған мамандармен кәсіптік бағдар беру сабақтары, экскурсиялар, тақырыптық сыныптан тыс сабақтар, ертеңгіліктер және т. б. арқылы жалғасады. бастауыш сынып оқушылары әртүрлі оқу-танымдық іс-шараларға (ойын, Еңбек, әлеуметтік) тікелей қосу арқылы еңбекке құндылық қатынасын қалыптастырады, зерттеу) қызығушылықтары мен оқу қажеттілігі дамиды. 

   Орта мектеп (5-7 сыныптар). Балалардың орта мектепке ауысуымен кәсіптік бағдарлау әр түрлі ойындармен жалғасады: іскерлік, кәсіптік бағдарлау, психологиялық. Бұл мамандықтар әлемі туралы білімді кеңейтуге қол жеткізеді және өзіне қызықты мамандықты таңдауға алғашқы қадамдар жасауға мүмкіндік береді. Оқушылар өздерінің қызығушылықтары мен мүмкіндіктерін түсіне бастайды, мүмкін мамандықтардың бағыттары туралы негізгі түсініктерге ие болады, әртүрлі мамандықтардың талаптарымен танысады.

   Орта мектеп (8-9 сыныптар).Бірінші бітіру сыныбы мен алғашқы маңызды мемлекеттік емтихандар жақындаған сайын ойындар мен экскурсиялардан кәсіптік бағдар беру жұмысы оқушылардың одан әрі оқыту бейініне мақсатты түрде жәрдемдесуге көшеді, бұл мамандықтарды таңдау мүмкіндігін тарылтады және одан әрі оқу және еңбек жолын жеңілдетеді. 8-9 сыныптарда мектеп психологының белсенді диагностикалық жұмысы басталады, мамандықты саналы түрде таңдау сабақтары өткізіледі. Оқушылар қызметкерлерге (ТЖМ, білім беру, медицина және т.б.) жоғары талаптар қоятын аса маңызды мамандықтарды оқиды. Элективті сабақтар мен қызығушылық үйірмелері өздерінің құндылықтары мен мүдделерін білуде және мамандықты саналы түрде таңдауда    

     Жоғары сынып оқушылары (10-11 сыныптар.)Бұл мектептегі кәсіптік бағдарлаудың ең жауапты кезеңі, оның жетістігі көбінесе бастауыш және орта мектептегі сапалы жұмысқа байланысты. Мектеп психологы оқушылар мен олардың ата-аналары үшін кеңес беру қызметін одан әрі кеңейтеді. Мектепте жетекші жоғары оқу орындарының презентациялары өткізіледі , Ашық есік күндеріне экскурсиялар ұйымдастырылады.     Жоғары сынып оқушыларының өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі даярлауға үлкен көңіл бөлінеді, әрі қарайғы кәсіби жоспарларды талқылау және мүмкін болатын түзетулер, таңдалған мамандықтарға деген артықшылықтар түпкілікті қалыптасады, оларға дайындықты бағалау жүргізіледі.

Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының нысандары

                                       Оқушылармен жұмыс

* Қызықты адамдармен, кәсіп өкілдерімен, жоғары оқу орындары мен жұмыс беруші кәсіпорындардың өкілдерімен кездесулер.

* Кәсіпорындарға, жоғары оқу орындарына экскурсиялар.

* Элективті сабақтар, қызығушылықтар бойынша үйірмелер, пәндерді тереңдетіп оқу.

* Қосымша білім беру қажеттілігін анықтауға және мектепте немесе одан тыс жерлерде курстарды таңдауға көмектесу.

* Оқушылардың сауалнамасы.

* Мектепте оқудың барлық уақытында кешенді кәсіптік бағдар беру (консультациялар, тестілеу, сабақтар, тренингтер және т.б.).

                                          Ата-аналармен жұмыс

* Оқушылардың ата-аналарына арналған жеке әңгімелер мен кеңестер.

* Баланың мамандық таңдаудағы және тиісті білім алудағы үлесі туралы мүдделі ата-аналарға арналған дәрістер.

* Сыныптық және жалпы мектептік ата-аналар жиналыстарын өткізу.

* Ата-аналардың сауалнамасы.

* Экскурсияларды ұйымдастыруға және сүйемелдеуге, сынып алдында сөз сөйлеуге немесе өз кәсібі туралы өз бетінше айтуға қызықты адамдарды тартуға дайын ата-аналардың бастамашыл тобын құру.

* Демалыс кезінде орта мектеп оқушыларын уақытша жұмысқа орналастыруға көмектесу үшін ата-аналарды тарту.

* Ата-аналармен бірлесіп түрлі бағыттағы үйірмелер (көркем, спорттық, театрлық, зияткерлік) құру және жүргізу.

        Оқушы мамандықты саналы түрде таңдай алады, тек оның нарықтағы орны, еңбек жағдайлары, білім мен физикалық сипаттамаларға қойылатын талаптар туралы біледі. Алынған ақпарат жеткілікті болған жағдайда, студент таңдалған кәсіпте өзін және оны алу үшін қажетті қадамдарды анық көрсетеді.

     Оқушыны оқытудың барлық уақытында сүйемелдейтін мектептегі кәсіптік бағдарлаудың қолданыстағы жүйесі болған кезде оқушылардың еңбекке саналы көзқарасы ойдағыдай қалыптасады және олардың мүдделерін, мүмкіндіктерін және еңбек нарығына қойылатын талаптарды ескере отырып, мамандық таңдау процесі қисынды түрде аяқталады. Нәтижесінде түлектердің одан әрі табысты әлеуметтенуі және олардың кәсіби әлемге оңай енуі болады.

 

 

Кәсіптік бағдар беру

Мақсаты: оқушыларға болашақ мамандық және оқу бағдарын таңдауда көмектесу, мамандық әлемі және оның ерекшеліктері туралы дүниетанымын кеңейту; 
оқушылардың мамандықтар туралы көзқарасын дамыту, алдағы уақытта мамандық таңдауда дұрыс жолда болуына себепкер болу, таңдаған мамандығының өз бейімділігі мен қабілетіне сәйкес келуін нақтылау 

өмірде өз орнын табуға тәрбиелеу . 

Көрнекілік: мамандық туралы суреттер, , плакат, слайд көрсету. 
« Болашаққа бағдаршам» атты сабақтың жоспары:

  1. Ұйымдастыру кезеңі
  2. Топқа бөлу кезеңі
  3. Негізгі кезең
  4. Суретшілер кезеңі
  5. Әріпті мамандық
  6. Рефлексия( сауалнама )
  7. Бос микрофон
  8. Қорытынды.
     

Сабақ барысы: 
І. Ұйымдастыру кезеңі: 
1. Әзір ас жоқ дүниеде. 
Сабақ өзі оқылмайды, 
Көйлек өзі тоқылмайды, 
Тұқым өзі себілмейді, 
Үйлер өзі салынбайды, 
Кендер өзі табылмайды, 
Кітап өзі жазылмайды. 
Барлық істің батыры – біз, 
Екі қол мен ақылымыз. 
Қайырлы күн құрметті оқушылар. Бүгінгі тәрбие сағатымыздың тақырыбы «Болашаққа бағдаршам», яғни сабағымыз мамандық, олардың түрлері, оларды қателеспей таңдау жайында болмақ. Мамандық таңдау - жасөспірімдердің өміріндегі күрделі де маңызды ,қиын да қажетті қадамы. Ол мектеп кезінде, жас шағында орындалады. Дегенмен осы жолда оқушыларға қиын болады: көбісі мамандық түрлерін, олардың қандай талап қоятынын білмейді. Көптеген жоғары сынып оқушылары өздерінің іскерліктері мен қабілеттерін дұрыс тани алмай, мамандық таңдауда көптеген кедергілерге ұшырайды. 
9 - 11 сынып оқушыларының алдында тұрған басты мәселе - болашақ мамандығын таңдау. Бүгінгі сабақтан әркім нәтиже шығарады деген үміттемін. 

ІІ.Топқа бөлу кезеңі 
Қорапқа төрт түрлі мамандыққа қатысты суреттер салынған. Өздеріне жақын суретті таңдап, топ болып отыруыңызды сұраймын. Топтың басшысын сайлап, ақ қою керек.

III. Негізгі бөлім 
Атақты ғұлама Әл – Фараби : 
Ісім оңсын десеңіз, 
Сол істің маманы болыңыз. 
Даңқым шықсын десеңіз, 
Көпшіліктің адамы болыңыз,- десе 
Мамандықты дұрыс таңдау - ол өмір жолының сәттілігінің негізі- деген екен психолог Эвальд Фридрихович Зеер 

Әлемде 50 мыңға жуық мамандық бар екен және жыл сайын оған 500 - ге тарта жаңа түрі қосылып отырады екен. Олардың ішінен өзімізге қажеттісін қалай таңдауға болады? Біз олардың қаншасы туралы білеміз? «Мектеп бітіргеннен кейін кім боласың?» деген сұрақтарға мектеп оқушыларының көбісі нақты жауап бере алмайды. Араларыңызда кейбіреулерің ендігі қандай маман иесі болатыныңызды, қандай бағытта, оқу орнында оқитыныңызды анықтаған шығарсыз және де өздеріңнің болашақ кәсіби қызметтеріңді жақсы білетін де шығарсыз. Дегенмен де өз таңдауыңды тағы бір тексерген артық етпейді, таңдаған мамандығыңыз шындығында өзіңізді жетілдіруге мүмкіндік бере ме, сол жөнінде ойлануға кеш емес. Жаман мамандық жоқ. Мамандықтың бәрі жақсы. 

сонымен, мамандық дегеніміз не? 
Мамандық - қарапайым өмір сүру көзі болып табылатын және қандай да бір дайындықты, жауапкершілікті талап ететін еңбек қызметінің маңызды бөлігі. 
Мамандық дегеніміз не? 
Кәсіп, Сүйікті іс, Шығармашылық, Қызығушылық, Еңбек көзі 

Пікір бөлісу. Сыныпта кім қандай мамандық иесі болғысы келеді 
Мамандық таңдау - тағдырыңды таңдау деген сөз. Кейінгі өмірде өкінбейтіндей, өз қабілеті мен бейімділігіне сай кәсіп түрін таңдау.. Бұл өте жауапкершілікті және маңызды іс. Мамандық таңдауда әр адам өзінің қызығушылығына, қабілетіне, бейімділігіне, қалауына сүйену керек. Сондай - ақ өз мамандығының 10 - 20 жылға дейін өз сұранысын жоғалтпауына көңіл бөледі. 

Мамандық таңдауға кім және қандай жағдайлар әсер етеді? 
- ата - ананың ақылы 
- достарыңның ақылы 
-мұғалімнің ақылы 
- қазіргі кездегі сол мамандықтың беделі 
- дарының, мүмкіндігің, қабілетің 
- жақын аймақтағы оқу орнының болуы 
- жалақысының көп болуы 

Мамандық таңдауда мынадай бір формула бар: 
«ҮЙРЕНГІМ КЕЛЕДІ – ҮЙРЕНЕ АЛАМЫН – ҮЙРЕНУ КЕРЕК». 
ҮЙРЕНГІМ КЕЛЕДІ – бұл талап - тілектің, мақсат пен мүдденің, ынта мен ықыластың кеңістігі; 
ҮЙРЕНЕ АЛАМЫН – қабілет - қарымның, таланттың, денсаулықтың кеңістігі; 
ҮЙРЕНУ КЕРЕК – еңбек рыногындағы сұраныстардың, аймақтағы әлеуметтік - экономикалық проблемалардың, әлемдік экономикалық даму тенденцияларының кеңістігі. 
Кәсіп осы үш дөңгелектің тоғысу нүктесі арқылы оңтайлы таңдалады. 
 

ІV.Суретшілер кезеңі
4 топқа плакат беріледі. «Мамандық» сөзін қалай түсінеміз? Сурет салу арқылы осы мамандықтың жетістіктері мен қиын тұстарын қатар бейнелеп , әр топ өз жұмыстарын қорғайды. 

V.«Әріпті мамандық»- ойыны.

Әр топқа бір әріптен беріледі. сол әріптерге сәйкес мамандықтарды (үш тілде: қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде) атап, қысқаша мағлұмат береді. Сонымен қатар өздері тапқан мамандықтарының қыр - сырын айту керек. 
І - топ: «П», ІІ - топ: «М», ІІІ – топ : «А», ІV – топ: «Б».

VІ.«Бүгінгі мектеп түлегі – ертеңгі елдің тірегі» сауалнамасы
Аты-жөні:
Сіз үшін мамандық таңдаудың маңызы бар ма?
Қандай маман иесі болғыңыз келеді?
9 сыныптан соң оқуға түсу ойыңызда бар ма?

9 сыныптан соң оқуға түсу ойыңызда болса, қандай оқу орнын тандадыңыз?

Мамандық таңдау бойынша қандай пәнді таңдадыңыз?
Отбасында ата — аналарыңыз мамандық таңдау жайлы қандай ой — пікір, ақыл — кеңестер айтады?
Сіздің мамандық таңдауыңыздың шешімін сіз өзіңіз қабылдадыңыз ба, әлде басқа адамдар ұсынды ма немесе ата-анаңыз міндет етті ме?
Жауабыңызға ризашылық білдіремін!

 

VІІ.«Бос микрофон»
Еркін түрде қатысушылар бүгінгі кештен алған әсерлері туралы пікір бөліседі.
— Тренинг кештің пайдасы болды ма?
— Өзіңіз үшін қандай қорытынды жасадыңыз, ойландыратын жағдай болды ма?

VІІІ. Қорытынды 
«Адам өз өмірінде екі нәрсені таңдауда қателеспеуі керек: біреуі – жар таңдау, екіншісі – мамандық таңдау» деп М. Мақатаев атамыз айтқандай, мамандық таңдау – жасөспірім кездегі адам өміріндегі ең маңызды шешімдердің бірі. Бүгін біздер өз қабілеттерімізге қарай мамандық пен бағдар таңдауда алғышарт жасадық. Бүгінгі сабақ сіздердің болашақта қай бағдарда оқитындарыңызды, өз қызығушылықтарың мен қабілеттеріңе сәйкес келетін мамандықты анықтауға, кейбіреулеріңізге өз таңдауларыңызды жасауға үлкен септігі тиді деп ойлаймын. 
Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев “Қазақстан өздерің сияқты жас мемлекет,сондықтан біздің болашағымыз да жастар”,- деп тегіннен-тегін айтқан жоқ.Мемлекетіміздің бүгіні мен ертеңі жас ұрпақтың еншісінде болғандықтан сендер сауатты, білімді, бәсекеге қабілетті болуларың үшін өз мамандықтарыңды дұрыс таңдап, дұрыс игеріп өмірден өз орындарыңды дұрыс таба білулерің керек! 
Көк жүзіне алаулы, 
Міндет емес ай болу. 
Ең бастысы қалаулы, 
Кәсібіңе сай болу! 
Ж. Аймауытов айтқандай 
«Мамандықтың жаманы жоқ, бірақ, мұның кез келгеніне икемділік қажет, бұл жай күнелту, тамақ асыраудың ғана жолы емес, үлкен өнерді, зор шеберлікті қажет ететін нәрсе» десек, егеменді еліміздің ертеңі — маман иелері болуларыңызға тілектестігімді білдіремін!

 

 

 

 

 

Мамандық таңдау адам өміріндегі маңызды кезеңдердің бірі, өйткені ояу уақыттың көп бөлігі (шамамен 60%) жұмысқа, дайындыққа және оған баруға кетеді. Бұл мамандыққа байланысты, қарым-қатынас қандай ортада жүреді және әріптестер жеке тұлғаның дамуына ықпал ете ме.

Жұмыс істейтін халықтың тек 22% - ы өз кәсібіне риза (Райффайзенбанктің 2021 жылғы сауалнамасына сәйкес). Сондықтан маңызды таңдау Сүйікті қызметінің бағыты ләззат алу үшін жұмыс және қол жеткізу ең жоғары нәтижелері, мысалы, көмегімен тест кәсіптік бағдар беру.

Көбінесе сүйікті мамандықты, әсіресе жоғары сынып оқушыларына табу қиын — нақты жұмыс тәжірибесінсіз салаға деген шынайы қызығушылықты түсіну мүмкін емес. Бірақ университетті бітіріп, "бұл менікі емес"деп түсінгеннен кейін одан да жаман. Тағылымдамадан өтуші ретінде алдын-ала жұмыс істеуге және процестің қалай жүретінін және оған ұнайтындығын көруге кеңес береміз.

Дұрыс таңдалмаған кәсіби қызметті уақыт өте келе өзгерту қиын болады, себебі пайда болған міндеттемелер мен нөлден бастау қиын. Қайта даярлауға, бастапқы позицияларда жұмыс істеуге көп уақыт кетеді.

Есте сақтау керек нәрсе: "әлем тездетілуде". Егер бұрын Мамандық өмір бойы жалғыз болса, қазір бірнеше мамандықты өзгерту керек болады. Сондықтан жаңа нәрсеге бейімделе білу және ашық болу маңызды. Жоғары кәсіпқойлыққа қол жеткізу үшін көп уақыт қажет. Флорида мемлекеттік университетінің қызметкері Андерс Эриксон "кез-келген бизнесте шеберлікке жету үшін 10 000 сағаттық тәжірибе қажет"деген теорияны дәлелдеді.

Қазіргі уақытта әртүрлі мамандықтардың саны бірнеше мың, олардың әрқайсысының өзіндік ерекшеліктері, ерекшеліктері бар. Үшін запутаться барлық осы әртүрлілігін және қандай да бір тарылту ізденістер мінсіз бағытын өтуге болады кәсіптік бағдарлау және тест голланд.

Барлық мамандықтарды бірнеше санатқа бөлуге болады:

адам (дәрігерлер, оқытушылар, құқық қорғау органдары, психологтар, заңгерлер)
табиғат (ветеринар, эколог, агроном, биолог, геолог)
техник (жүргізуші, жүйе әкімшісі, дәнекерлеуші, токарь, автомеханик, ағаш ұстасы, электр монтері)
белгі жүйесі (бағдарламашы, бухгалтер, экономист, аудармашы, математик)
көркем бейнелер (дизайнер, суретші, сәулетші, актер, режиссер)
Қысқарту үшін саласына іздеу болашақ мамандығын болады әлі де тест өтуге кәсіби мүдделерін.

Е. А. Климовтың әдістемесі туралы толығырақ біздің блогтан оқыңыз.

Тест авторлары: Климов Е. А., Тестометрика тобы

 Кәсіптік бағдарлау-оқушының кәсіби өзін-өзі анықтауға бағытталған психологиялық-педагогикалық шаралар кешені.
Кәсіптік бағдарлау оқу-тәрбие процесі, оқушылармен сабақтан тыс және мектептен тыс жұмыстар арқылы іске асырылады.
Мектептегі кәсіби бағдар жұмысының мақсаты:
- оқу бейінін және болашақ кәсіби қызмет саласын таңдау процесінде оқушыларға кәсіби бағдарлы қолдау көрсету;
- оқушылардың өз мүмкіндіктеріне, қабілеттеріне сәйкес және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, қызмет саласын таңдау еркіндігі жағдайында кәсіби өзін-өзі анықтауды дамыту.
Кәсіби бағдар жұмысының міндеттері:
- оқушылардың қалауы, бейімділігі мен мүмкіндіктері туралы мәліметтер алу;
- мектептің жоғары сатысының қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен ынтымақтастықтың икемді жүйесін әзірлеу.
Оқушыларды кәсіптік бағдарлаудың негізгі бағыттары:
- Кәсіби ағарту;
- Кәсіби диагностика;
- Кәсіби кеңес беру және т. б.
Мектептегі кәсіби бағдар жұмысының кезеңдері мен мазмұны:
1-4 сыныптар:
- Бастауыш сынып оқушыларының еңбекке деген құндылық қатынасын қалыптастыру, оның адам өміріндегі және қоғамдағы рөлін түсіну;
- Оның әр түрлі түрлеріне, соның ішінде әлеуметтік, еңбек, ойын, зерттеу жұмыстарына практикалық қосылуға негізделген оқу-танымдық қызметке қызығушылықты дамыту;
- Кәсіби еңбек әлемі туралы түсініктерді біртіндеп кеңейту;
5-7 сыныптар:
- Оқушылардың танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке деген қызығушылығын арттыруда тұлғалық мағынасын дамыту;
- Өз мүдделері мен мүмкіндіктері туралы түсінік;
-Әлеуметтік-кәсіптік практиканың түрлі салаларында бастапқы тәжірибені алу.
8-9 сыныптар:
- Оқыту бейінін таңдау туралы барабар шешім қабылдауды анықтау және қалыптастыру мақсатында топтық және жеке кәсіби кеңес беру;
- Кәсіби өзін-өзі тану;
10-11 сыныптар:
- Кәсіби жоспарларды түзету, таңдалған қызметке дайындығын бағалау.
Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының бағыттары мен нысандары:
- Кәсіптік бағдарлау бұрышын, мектеп сайтының "Кәсіптік бағдарлау"бөліміндегі беттерін безендіру.
- Қосымша білім беру мекемелерімен, округтің кәсіптік бағдар беру орталықтарымен өзара іс-қимылды жүзеге асыру.
Оқушылармен жұмыс:
- Кәсіптік бағдар беру іс-шаралары: викториналар, әңгімелесулер, тақырыптық сынып сағаттары, сабақтар циклі ("кәсіби өзін-өзі тану" 9-сынып) және т. б.;
- Кәсіптік бағдарлауды анықтау мақсатында оқушыларды тестілеу және сауалнама жүргізу;
- Оқыту бейінін таңдау бойынша кеңестер (инд., топтар).).
- Мектеп пәндері шеңберінде білімді кеңейту (еңбек 5-7 сыныптар, акт 7-11 сыныптар және т. б.);
- Оқу орындарына, кәсіпорындарға экскурсияларды ұйымдастыру және өткізу; оқу орындарының Ашық есік күндеріне бару;
- Кәсіпорындар, оқу орындарының өкілдерімен кездесулер;
- Сәндік-қолданбалы және техникалық шығармашылық конкурстарына қатысу. Қосымша білім беру мекемелерінде мектепте үйірмелер мен спорт секцияларына қатысуға тарту;
- Кәсіптік бағдар бойынша апталар, мамандық бойынша конкурстар, конференциялар өткізу.
Ата-аналармен жұмыс:
- Ата-аналар жиналысын өткізу (жалпымектептік, сыныптық);
- Оқушыларға мамандық, оқу орнын таңдау мәселесі бойынша ата-аналармен жеке кеңес беру.
Кәсіптік бағдар беру жұмысының перспективалары:
- Мектептің жоғары сатысының қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен, сондай-ақ қала кәсіпорындарымен тығыз ынтымақтастық жүйесін әзірлеу;
- Мектептің, отбасының, кәсіптік оқу орындарының, жастарды кәсіптік бағдарлау орталықтарының, жұмыспен қамту қызметінің, қоғамдық жастар ұйымдарының өзара байланысын ұйымдастыру;
- Кәсіптік бағдар беру жұмыстарына оқушылардың ата-аналарын тарту;;
- Мектептің ата-аналар комитетін сыныптардың ата-аналар комитеттерінің өкілдерінен, мұғалімдермен ынтымақтастықта оқушылардың өзін-өзі анықтауына педагогикалық қолдау көрсетуге дайын оқушылардың неғұрлым белсенді ата-аналарынан сайлау;
- Кәсіптік бағдар беру және еңбекке баулу бойынша әдеби кітапхана қорын толықтыру;
- Жоғары сынып оқушылары арасынан кіші оқушылармен жұмыс істеу үшін профинформаторлар тобын құру;
- Сынып жетекшілеріне әр түрлі жас топтарындағы оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмыстарын жоспарлау бойынша ұсыныстар әзірлеу;
- Педагогтер мен сынып жетекшілері үшін оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысы бойынша сабақтар, семинарлар циклдерін ұйымдастыру.

8 сыныпта "Мамандықтар әлемі" тақырыбында сынып сағаты.


Мақсаты: оқушыларды кәсіби бағытта анықтау.

Міндеттері:

Танысуға ерекшеліктерімен кейбір кәсіптер

Оқушыларды болашақ мамандықты дұрыс таңдауға дайындау.

Болашақ мамандықты таңдауға қандай факторлар әсер ететінін түсіндіріңіз.

Болашақ мамандықты таңдау үшін хабардарлықты, жауапкершілікті қалыптастыру.

Жоспары:

Кіріспе сөз.

Мамандығы, мамандығы.

Ең-ең»

4. Балалардың жаңа мамандықтар туралы әңгімелері.

Кәсіптердің жіктелуі).

Физминутка. Ойын-жаттығу: мамандық түрлері.

Кәсіби жоспар.

Сабақты рефлексивті талдау.

Қорытынды сабақ.

Дайындық кезеңі. Оқушылар озық ғимарат алды: заманауи мамандықтар туралы материал табу.

Құрал-жабдықтар: таза парақтар, қаламсаптар, фломастерлер, ТСО.

Эпиграф: "барлық жұмыстар жақсы-дәмін таңдаңыз!»

Сынып сағатының барысы.

В. Маяковскийдің " кім болу керек?"(оқушы оқиды)

Кіріспе әңгіме.

Кәсіби бағдар беру – психологиялық-педагогикалық кешен бағытталған іс-шаралар кәсіби оқушы.
Кәсіби бағдар оқу-тәрбие процесі, сабақтан тыс және мектептен тыс жұмыс арқылы жүзеге асырылады.
Мектепте кәсіби бағдар беру жұмысының мақсаты:
- болашақ кәсіби қызмет саласы мен оқу профилін таңдау барысында оқушыларға кәсіптік бағдар беру;
- оқушылардың өз мүмкіндіктеріне, қабілеттеріне сәйкес және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, қызмет саласын таңдау еркіндігі жағдайында кәсіптік өзін-өзі айқындауды қалыптастыру.
Міндеттері жұмысы:
- оқушылардың артықшылықтары, бейімділігі және мүмкіндіктері туралы мәліметтер алу;
- қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен мектептің жоғары сатысының икемді жүйесін жасау.
Оқушылардың кәсіби бағдарының негізгі бағыттары:
- Кәсіби ағарту;
- Кәсіби диагностика;
- Кәсіби кеңес
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының кезеңдері мен мазмұны:
1-4 сыныптар:
- Бастауыш сынып оқушыларының еңбекке деген құндылық қатынасын қалыптастыру, оның адам өміріндегі және қоғамдағы рөлін түсіну;
- Оқу-танымдық іс-әрекетке қызығушылықты дамыту, оның әр түрлі түрлеріне, соның ішінде әлеуметтік, еңбек, ойын, зерттеу жұмыстарына;
- Кәсіптік еңбек әлемі туралы түсініктерді біртіндеп кеңейту;
5-7 сыныптар:
- Оқушылардың бойында танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке қызығушылықты игерудегі тұлғалық мәнін дамыту;
- Өз мүддесі мен мүмкіндіктері туралы түсінік;
- Әлеуметтік-кәсіптік практиканың әр түрлі салаларында бастапқы тәжірибе алу.
8-9 сыныптар:
- Топтық және жеке кәсіптік кеңес беру, оқу бейінін таңдау туралы тиісті шешім қабылдау және анықтау мақсатында;
- Кәсіптік өзін-өзі тану;
10-11 сыныптар:
- Кәсіби жоспарларды түзету, таңдалған қызметке дайындықты бағалау.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының түрлері мен бағыттары:
- Кәсіптік бағдар бұрышын, мектеп сайтындағы "кәсіптік бағдар" бөлімінде беттерді рәсімдеу.
- Қосымша білім беру мекемелерімен, кәсіптік бағдар беру орталықтарымен өзара іс-қимылды жүзеге асыру.
Оқушылармен жұмыс:
- Кәсіптік бағдар беру шаралары: викториналар, әңгімелер, тақырыптық сынып сағаттары, сабақтар циклі ("кәсіптік өзін-өзі тану" 9 сынып) және т. б.;
- Кәсіптік бағдарлауды анықтау мақсатында оқушыларды тестілеу және сауалнама жүргізу;
- Оқу профилін таңдау бойынша кеңес беру (инд., топ.).
- Мектеп пәндері шеңберінде білімді кеңейту (технология 5-7 сыныптар, акт 7-11 сыныптар және т. б.));
- Оқу орындарына, кәсіпорындарға экскурсияларды ұйымдастыру және өткізу; оқу орындарының Ашық есік күндерін өткізу;
- Кәсіпорындар, оқу орындары өкілдерімен кездесу;
-Сәндік-қолданбалы және техникалық шығармашылық конкурстарына қатысу. Қосымша білім беру мекемелерінде үйірмелер мен спорт секцияларына сабақтарға тарту;
- Кәсіптік бағдар беру, мамандық бойынша конкурстар, конференциялар өткізу.
Ата-аналармен жұмыс:
- Ата-аналар жиналысын өткізу (жалпы мектептік, сынып);
- Оқушылардың мамандық, оқу орнын таңдау мәселесі бойынша ата-аналармен жеке кеңес беру.
Кәсіптік бағдар беру жұмысының болашағы:
- Мектептің жоғары сатысының қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен, сондай-ақ қала кәсіпорындарымен тығыз ынтымақтастық жүйесін жасау;
- Мектептің, отбасының, кәсіптік оқу орындарының, жастардың кәсіптік бағдар беру орталықтарының, жұмыспен қамту қызметінің, қоғамдық жастар ұйымдарының өзара байланысын ұйымдастыру;
- Кәсіптік бағдар беру жұмысы үшін оқушылардың ата-аналарын тарту;
- Мектеп ата-аналар комитетін сынып ата-аналар комитеттерінің өкілдерінен, мұғалімдермен бірлесе отырып, оқушылардың өзін-өзі анықтауға педагогикалық қолдау көрсетуге дайын оқушылардың белсенді ата-аналарынан сайлау;
- Кітапхана қорын кәсіптік бағдар және еңбекке баулу бойынша әдебиетпен толықтыру;
- Жоғары сынып оқушыларының ішінен кіші оқушылармен жұмыс істеу үшін кәсіби ақпарат тобын құру;
- Әр түрлі жастағы топ оқушыларымен кәсіптік бағдар жұмысын жоспарлау бойынша сынып жетекшілеріне ұсыныстар әзірлеу;
- Мұғалімдер мен сынып жетекшілері үшін оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысы бойынша сабақтар, семинарлар циклдарын ұйымдастыру.

Жаңартылған күні: 01.01.1970 06:00
Құрылған күні: 05.06.2023 14:40

Текст