«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Викторовка ауылының жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Викторовка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектеп асханасы

2021-2022 оқу жылының бірінші жартыжылдығы бойынша тамақтану есебі.
Дұрыс тамақтануды ұйымдастыру
"Викторовка А. ЖББМ" КММ
            Мектепте тамақтану жөніндегі 2 комиссия құрылды (бракераждық және мониторингтік - тамақтану жөніндегі кеңес), оның құрамына мектеп директоры, мектепте тамақтануды ұйымдастыруға жауапты шаруашылық меңгерушісі, медбике, ата-аналар, мұғалімдер, әлеуметтік педагог кіреді.
        Тамақтану жөніндегі Кеңестің жұмысы бір жылға арналған жұмыс жоспарына сәйкес жүзеге асырылады. Тамақтану жөніндегі кеңестің міндеттері:
- келіп түсетін өнімнің сапасына бақылау жүргізу,
- тамақтану жөніндегі Кеңестің отырысына ай сайын бақылау бойынша деректерді қорыту,
- тамақтанудың толықтығына тексеру жүргізу,
- оқушылардың тамақтануын ұйымдастыру бойынша ауданның басқа мектептерінің тәжірибесін зерделеу,
- тамақтану залының, ас үйдің, жуудың санитарлық жағдайын тексеру бойынша рейдтер өткізу,
- дайындалған тағамдардың сапасына, санына және дизайнына, мектеп асханасында санитарлық нормалардың сақталуына тексеру жүргізу және т. б.
        Тамақтану жөніндегі кеңес мүшелерімен дұрыс тамақтануды насихаттау бойынша іс-шаралар өткізіледі (Білім беру процесіне қатысушылардың мектепте оқушылардың тамақтануын ұйымдастыруға қанағаттануы туралы сауалнама жүргізу (қазан); "оқушылардың тамақтануы" ақпараттық стендін ресімдеу (қараша); ата-аналар үшін балалар мен жасөспірімдердің толық тамақтануы туралы лектория өткізу (қаңтар); ата-аналар арасында "ата-аналардың көзімен тамақтану" сауалнамасы (ақпан); ата-аналар мен балалар үшін "біздің үстеліміздегі өнімдер. Пайдалы және зиянды " (сәуір).
Тамақтану жөніндегі кеңестің отырыстары ай сайын өткізіледі.
      Дұрыс тамақтануды ұйымдастырушы (тамақтануға жауапты) мектеп директорының бұйрығымен мектептің әлеуметтік педагогы Н. В. Прохоревич болып табылады. Ол өнімнің сапасына күнделікті бақылау жүргізеді; мектеп оқушыларын ыстық тамақпен қамтуға үнемі бақылау жүргізеді, дұрыс тамақтанудың барлық процесін бақылайды: мәзірді, асханадағы жүріс-тұрыс мәдениетін, асханаға келуді тексереді. Ай сайын құжаттаманы ресімдеу және есеп жүргізіледі. Педагогикалық кеңестерде, ата-аналар жиналыстарында дұрыс тамақтанудың алдын алу және ұйымдастыру мәселелерімен үнемі сөз сөйлейді. Асхана бойынша мұғалімдердің кезекшілігі ретке келтірілген.
             Тамақтандыруды ұйымдастыру бойынша барлық нормативтік-құқықтық база бар:
Тамақтандыруды ұйымдастыру туралы ереже, тамақтану жөніндегі Кеңес туралы ереже,
Бракераж комиссиясын құру туралы бұйрық,
Тамақтандыруды ұйымдастыруға жауапты қызметкерді тағайындау туралы бұйрық; 
Асханалардың, аспаздардың жұмыс кестелері, тазалау кестелері жасалды; нұсқаулықтар әзірленді.
Оқушылардың ыстық тамағын ұйымдастыру тәртібі туралы ереже
Оқушыларды тамақтандыруды ұйымдастыру туралы бұйрық
Оқушылар үшін жеңілдікті тамақтандыруды ұйымдастыру туралы бұйрық және т. б.
            Тамақтандыруды қаржылай қамтамасыз ету "жалпы оқыту" қоры есебінен жүзеге асырылады.
және білім беру мекемесінде балалардың тамақтануы үшін ата-ананың төлемін енгізу ай сайын 25 күнге дейінгі мерзімде жүзеге асырылады.
      Мектепте дұрыс тамақтану үшін барлық жағдай жасалған деп айта аламыз. Мектептің асханасы қажетті талаптарға жауап береді — гигиеналық, көп функционалдылық, ең бастысы — Сұлулық пен эстетика.
Асхана бөлмесіне кірер алдында қол жууға арналған арнайы орын ұйымдастырылған, антисептикке арналған арнайы құрылғылар орнатылған.
       Асхана қызметкерлері әрқашан балаларды мейірімді күлімсіреп қарсы алады және барлық балаларды аты-жөнімен біледі. Олар аспаз, өз ісінің шебері: Ермекова Ақтолқын, ыдыс жуушы Курсарина Ләззат Құмарқызы.
      Мектепте 36 орындық үлкен және жайлы асхана бар, бұл 2 адамнан тұратын қызметкерлерге мектептегі өзгерістер кезінде ең жоғары жүктемелерді сәтті жеңуге мүмкіндік береді.
     Дайындалатын тағамдардың эстетикалық түрі үлкен маңызға ие, біздің аспазшыларымыз бұған үлкен көңіл бөледі. Біздің асханада жылулық пен үйдегі жайлылық атмосферасы ерекше жағымды. Асхананың заманауи интерьері гүлдер мен өсімдіктерсіз мүмкін емес. Олар бөлмеге жайлылық пен жылулық әкеледі. Олар қыста, көшеде қар мен аяз болған кезде, терезелерде бәрі мұз үлгілерінде болады. Интерьердегі жасылдар адамның психикасы мен жүйке жүйесіне пайдалы әсер етіп қана қоймайды, сонымен қатар бөлменің микроклиматына әсер етеді, температура мен ылғалдылық режимін реттейді, ауа құрамын жақсартады, оны оттегімен байытады. Баланың кез-келген нәрсесі, оның санасына әсер ететін барлық нәрсе із-түссіз өтпейді, тікелей немесе жанама түрде баланың рухани келбетін, айналасындағы әлемге көзқарасын қалыптастырады. Сондықтан бүкіл қоршаған орта, соның ішінде мектеп асханасы тәрбиенің ажырамас бөлігі болып табылады.

   Әдемі асханада тамақтану біздің мектеп оқушыларының оң психоэмоционалды көңіл-күйін қамтамасыз етеді. Балалар мектеп асханасына қуана барады.
   Мектеп асханасының тазалығына көп көңіл бөлінеді. Барлық талаптарға сәйкес дұрыс тазалау режимі ұйымдастырылған. Жуу және дезинфекциялау санитарлық - гигиеналық режимнің барлық нормаларын сақтай отырып жүргізіледі.
     Азық-түлікті сақтау және тамақ қалдықтарын кәдеге жарату дұрыс ұйымдастырылған.
     Жыл сайын мектеп асханасының үй-жайына косметикалық жөндеу жүргізіледі.
                          Тамақтанудың сауықтыру бағыты

"Денсаулық сақтау-тәрбиешінің маңызды еңбегі. Олардың рухани өмірі, дүниетанымы, ақыл-ой дамуы, білім беріктігі мен өз күшіне деген сенімі балалардың көңілділігіне, сергектігіне байланысты".
                                                                                 В. А. Сухомлинский
          Оқушылардың денсаулығы, өсу және даму процестері, ауру деңгейі көбінесе тамақтану сипатына, соның ішінде мектепке байланысты. Бұл жағдайдан шығудың жолын біз мектеп оқушыларын дұрыс теңдестірілген, ыстық тағамға ауыстырудан көреміз.    Мектепте болған кезде оқушылардың дұрыс тамақтануын ұйымдастыру олардың денсаулығы мен оқу тиімділігін сақтаудың негізгі факторларының бірі болып табылады. Соңғы жылдары балалар мектепте көп уақытты өте қарқынды оқу сипатымен өткізетінін және көптеген отбасылардың әлеуметтік-экономикалық деңгейінің төмендігі балаларды дұрыс тамақпен қамтамасыз етуге мүмкіндік бермейтінін ескере отырып, дұрыс тамақтану ерекше маңызды. Теңгерімді тамақтану-мектеп жасындағы балалар үшін осы кезеңдегі өсу мен дамудың ерекшеліктеріне, сондай-ақ қарқынды оқу жүктемесіне байланысты ерекше маңызды. Оқушылардың дұрыс тамақтануын ұйымдастыру олардың денсаулығы мен мектептегі оқу тиімділігін сақтаудың негізгі факторларының бірі болып табылады. Біздің оқушының жұмыс күні таңғы 8.30 - да басталады. 16-17 сағатта аяқталады. Оның мектептегі күндері белсенді ми жұмысы мен шиеленісті қажет етеді. Үзілістегі энергетикалық қуат-және тағы да сыныпқа. "Тамақтану" дәмді және пайдалы тағамнан тұруы өте маңызды.
      Біздің асханада оқушылардың тамақтануы жақсарды, өйткені өнімдер жаңа технологиялардың көмегімен дайындалады, соның арқасында өсіп келе жатқан ағзаға қажетті дәрумендер мен қоректік заттар сақталады, ал тағамның дәмі нашарламайды. Он күндік тамақтану мәзірі әзірленді. Оқушыларға арналған мәзірді құру кезінде тағамдардың әртүрлілігі, олардың биологиялық құндылығы ескеріледі. Диетаға сүт және қышқыл сүт өнімдері, ірімшік, ет, балық, макарон өнімдері, көкөністер, шырындар, нан және нан-тоқаш өнімдері, жарма кіреді. Мектеп асханасында тамақтану рационын "с" витаминдеуді жүйелі жүргізу, өнімдерді витаминдер мен микроэлементтермен байыту үшін йодталған тұзды пайдалану жүзеге асырылады.
             Асхананың жұмысы санитарлық нормалар мен СанПиН талаптарына сәйкес келеді . 4 апталық тамақтану мәзірі әзірленді. Оқушыларға арналған мәзірді құру кезінде тағамдардың әртүрлілігі, олардың биологиялық құндылығы ескеріледі.
     Диетаға сүт және қышқыл сүт өнімдері, ірімшік, ет, балық, макарон өнімдері, көкөністер, шырындар, нан және нан-тоқаш өнімдері, жарма кіреді.
     Мектептің жұмыс режиміне сәйкес келетін асхананың жұмыс режимі ойластырылған.
    Оқушыларды тамақтандыру үшін 20 минуттан үзіліс беріледі, бұл келесі сабақ басталғанға дейін оқушылардың ақыл-ой және физикалық қабілеттерін қалпына келтіруге мүмкіндік береді. Тамақтану мектеп директоры бекіткен кестеге сәйкес жүзеге асырылады.
                                      Асханадағы оқушылардың тамақтану кестесі
Тамақтануды беруді есепке алу үшін балалардың асханаға келуін есепке алу жүргізіледі.
Жүргізілген жұмыстар мектеп асханасында тамақтанатын балалардың санын арттыруға және асқазан-ішек жолы аурулары бар және дене дамуында артта қалған балалардың санын азайтуға мүмкіндік берді. Тамақтану кестеге сәйкес белгілі бір уақытта жүргізіледі.
       Мектептің даму бағдарламасына сәйкес мектеп асханасының технологиялық жабдықтарын жаңғырту бойынша іс-шаралар жүргізілуде. Бейімделген мәжіліс залында асхана жабдықтары бар: асхана үстелдері, орындықтар, мұздатқыш камера, Тоңазытқыш.     "Викторовка А. БМ" КММ әкімшілігі және мектептің жалға алушысы
мектеп асханасының материалдық-техникалық базасын нығайту бойынша белгілі бір жұмыс жүргізілді-қуыру шкафы мен су тазартқыш орнатылды. Мектеп асханасының барлық бөлмелерін жабдықтау керек.
   Ата-аналардың оқушылардың дұрыс тамақтануын ұйымдастыруға қатысуы
   Ата-аналар арасында тамақтану мәдениетін тәрбиелеу, СӨС насихаттау бойынша жұмыс түрлі нысандарда жүзеге асырылады:
    Ата-аналар жиналыстарында. Сыныптарда " Салауатты өмір салтын қалыптастыру бойынша отбасы мен мектептің бірлескен жұмысы. Оқушылардың тамақтануы", "асқазан-ішек ауруларының, жұқпалы және суық аурулардың алдын алу", "оқушыларды медициналық тексерудің қорытындылары", "оқушылардың тамақтануын ұйымдастыру" ата-аналар жиналысында ата-аналар өз тілектері мен ұсыныстарын айтты.
      Оқушылардың дұрыс тамақтануын ұйымдастыруды жетілдіру және кеңейту бойынша ағарту жұмыстарының жағдайы

Бракераж комиссиясының жұмысы туралы жалпы ережелер
 
1.Жалпы ережелер
1.1. Білім беру мекемесін басқарудың дара басшылық және алқалылық қағидаттарына негізделе отырып, балалардың тамақтануын ұйымдастыруды, жеткізілетін азық-түліктің сапасын және тамақ дайындау және тарату кезінде санитариялық-гигиеналық талаптардың сақталуын бақылауды жүзеге асыру мақсатында "Назарбаев Зияткерлік мектептері" дербес білім беру ұйымының "Астана қаласының халықаралық мектебі" филиалында бракераж комиссиясы құрылады және жұмыс істейді.
1.2. Бракераж комиссиясы мектеп директорының бұйрығымен оқу жылына тағайындалады.
1.3.  Бракераж комиссиясын тағайындау-филиал асханасының жұмысына тұрақты бақылауды қамтамасыз ету.
1.4. Бракераж комиссиясы өз қызметінде Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2014 жылғы 29 желтоқсандағы № 179 бұйрығымен бекітілген "Білім беру объектілеріне қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптар" санитариялық қағидаларының (бұдан әрі - қағидалар), Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 19 наурыздағы № 234 бұйрығымен бекітілген "қоғамдық тамақтандыру объектілеріне қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптар" санитариялық қағидаларының талаптарын, рецептуралар жинағын, технологиялық карталарды және осы Ережені басшылыққа алады.
1.5.  Бракераж комиссиясының құрамына директордың тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасары, филиалдың медицина қызметкері, асхана әкімшісі және құрамында үш адам бар ата-аналар комитетінің өкілдері (санитариялық киімі, медициналық кітапшасы, тағам сапасын бағалау критерийлерін білуі және медициналық көрсеткіштер бойынша шектеулері жоқ) кіреді.
1.6.  Бракераж комиссиясы мүшелерінің саны кемінде төрт адам болуға тиіс.
1.7.  Комиссияны тағайындау кезінде оның құрамын жыл сайын жаңарту қағидаты сақталады.
1.8. Бракераж комиссиясы директор жанындағы кеңестерде асхананың жұмысын бақылауды жүзеге асыру жөніндегі жұмыс туралы мерзімді түрде (айына кемінде 1 рет) есеп береді.
Есепті директордың тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасары жасайды, оған Комиссияның барлық мүшелері қол қояды.
Бұл есеп бракераж комиссиясының құрамына кіретін ата-аналар комитетінің өкілдері арқылы оқушылардың ата-аналарының назарына жеткізіледі.
1.9.  Бракераж нәтижесі дайын тағамның сапасын бақылау журналында (бұдан әрі - бракераж журналы) тіркеледі.
1.10. Бракераж комиссиясы толық құрамда аптасына бір рет жұмыс істейді, басқа уақытта Филиалдың диеталық бикесі Қағидалардың 225-тармағының талаптарына сәйкес бракераж журналына жазбалар енгізе отырып, дайын тағамдардың сапасына органолептикалық бағалау жүргізеді.
1.11. Бракераж журналында тағамның дайындалған күні мен сағаты, тағамның атауы, бракеражды алу уақыты, органолептикалық бағалау нәтижелері және тағамның дайындық дәрежесі, тағамды сатуға рұқсат көрсетіледі.
1.12.  Бракераж журналы нөмірленуі, тігілуі және мекеменің мөрімен бекітілуі тиіс; бракераж журналы асхана әкімшісінде сақталады.
2.   Бракераж комиссиясының міндеттері
2.1.  Мектептің бракераж комиссиясы:
* азық-түлік өнімдерін тасымалдау, жеткізу және түсіру кезінде санитарлық - гигиеналық нормалардың сақталуын бақылауды жүзеге асырады;
* ас блогының (қойма және басқа да үй-жайларды қоса алғанда) және тамақтану залының санитариялық жай-күйіне, тазалау сапасы мен сапасына, ыдыс-аяқтың жай-күйі мен жуылуына бақылауды жүзеге асырады;
* күнделікті мәзірдің дұрыстығын бақылайды:
* ас блогындағы жұмысты ұйымдастыруды бақылайды;
* келіп түсетін шикізатты қабылдауды, сақтау шарттарын, өткізу, пайдалану мерзімдерін, аспаздық өңдеуді, тамақ өнімдерін дайындау технологиясын бақылауды жүзеге асырады;
* оқушылардың негізгі қоректік заттарға физиологиялық қажеттіліктерін тексереді;
* ас блогы қызметкерлерінің жеке гигиена ережелерін сақтауын бақылайды;
* негізгі өнімдерді қою кезінде мезгіл-мезгіл қатысады, тағамдардың шығуын тексереді;
* дайын тағамға органолептикалық бағалау жүргізеді, яғни оның түсін, иісін, дәмін, консистенциясын, қаттылығын, шырындылығын және т. б. анықтайды;
* дайындалған тағам көлемінің бір реттік порция көлеміне және балалар санына сәйкестігін тексереді.
3.  Бракераж комиссиясының құқықтары:
Бракераж комиссиясы құқылы:
3.1.  Ыдыста таңбалаудың болуын бақылау;
3.2.  Тәуліктік сынаманың болуын бақылау;
3.3.  Тамақ дайындау процесінің технологиялық карталарға сәйкестігін тексеру;
3.4.  Келіп түсетін өнімнің мөлшерін тексеру;
3.5.  Он күндік мәзірдің әртүрлілігі мен сақталуын бақылау;
3.6.  Тамақ өнімдерін сақтау ережелерінің сақталуын тексеру;
3.7.  Әкімшіліктің қарауына тамақтану сапасын жақсарту және қызмет көрсету мәдениетін арттыру жөнінде ұсыныстар енгізу;
3.8.  Тағамдарды дайындау технологиясындағы өзгерістерге байланысты ауыстыруды талап ететін тағамдарды таратуға жол бермеу;
3.9.  Тиісті құжаттары (санитарлық кітапшалары, дипломдары, сертификаттары және т. б.) жоқ қызметкерлерді жұмысқа жібермеу;
3.10.  Бракераж комиссиясы мүшесінің ерекше пікір айтуға құқығы бар, ол директордың назарына жазбаша жеткізіледі, бракераж комиссиясының есебінде көрсетіледі. Мұндай пікір бракераж комиссиясы мүшелерінің көпшілігінің шешімімен келіспеген жағдайда ресімделеді.
4.  Тамақ бракеражы
4.1 мектеп асханасында дайындалатын барлық тағамдар мен аспаздық өнімдер дайын болуына қарай міндетті бракеражға жатады. Тамақ бракеражы әрбір жаңадан дайындалған партияны босату басталғанға дейін жүргізіледі.
4.2.  Өнім сапасын бағалау бракераж журналына оны өткізу басталғанға дейін енгізіледі және Комиссия мүшелерінің немесе мейіргердің қолымен ресімделеді.
Қандай да бір бұзушылықтар мен ескертулер анықталған жағдайда, бракераж комиссиясы ескертулерді жою жөнінде қажетті шаралар қабылданғанға дейін дайын тағамды топтарға беруді тоқтата тұруға құқылы.
4.3.  Тағамдар мен дайын аспаздық өнімдердің сапасын бағалау органолептикалық көрсеткіштер бойынша жүргізіледі: дәмі, иісі, сыртқы түрі, түсі, консистенциясы. Осы көрсеткіштерге байланысты өнімдерге баға беріледі - "өте жақсы", "Жақсы", "Қанағаттанарлық", "Қанағаттанарлықсыз" (неке).
Тағамдар мен аспаздық бұйымдарға "өте жақсы" деген баға олардың дәміне, түсі мен иісіне, сыртқы түрі мен консистенциясына, бекітілген рецептураға және талаптарда көзделген басқа да көрсеткіштерге сәйкес келген жағдайда қойылады.
"Жақсы" деген баға бір елеусіз ақауы бар тағамдарға және аспаздық бұйымдарға қойылады (бөлінбеген, қажетті түске дейін жеткізілмеген және т. б.).
Бағалау" қанағаттанарлық " тағамдар мен аспаздық өнімдерге қойылады, олар пісіру талаптарынан ауытқып, бірақ қайта өңдеусіз жеуге жарамды.
"Қанағаттанарлықсыз" деген баға мынадай кемшіліктері бар бұйымдарға беріледі: бөгде, бұйымға тән емес дәм мен иіс, күрт тұздалған, күрт қышқыл, ащы, пісірілмеген, күйдірілмеген, күйіп кеткен, өзінің пішінін жоғалтқан, өзіне тән емес консистенциясы бар немесе ыдыс пен бұйымның басқа да белгілері бар.
"Қанағаттанарлық" және "қанағаттанарлықсыз" деген баға бракераж комиссиясының отырысында талқыланады. Бұл факт туралы тиісті акт жасалады, акт мектеп директорына жеткізіледі.
4.4. Барлық жеке дайын аспаздық өнімдер мен жартылай фабрикаттардың дұрыстығын анықтау үшін бір мезгілде әрбір түрдің 5 порциясы, ал ботқалар, гарнирлер және басқа да дара емес тағамдар мен бұйымдар тұтынушыға босату кезінде алынған порцияларды өлшеу жолымен өлшенеді.
Осы Ереженің қолданылу мерзімі шектелмеген.

Бекітемін:
Директоры Викторовская с.ш.
Касенова Ж. Ж.
______________________

ІІ апта
Тағамның атауы, ингредиенттер тағамның шығуы, грамм сомасы
7-10 жас 11-14 жас 15-18 жас
Сорпа кеспе 200/50 230/50 200/50 370 тг
Қарақұмық қосылған бұқтырылған сиыр еті (қуыру) 100 130 150
Қара бидай наны 20 35 40
Бал 10 10 10
Алма
Компот 200
200 200
200 200
200

Бұршақ қосылған сорпа (картоп, үрме бұршақ, басты пияз, өсімдік майы, сорпа, сиыр еті) 200/50 230/25 250/25 370 тг
Сәбіз салаты (сәбіз, қант, өсімдік майы) 60 80 100
Қара бидай наны 20 35 40
Мультивитаминді шырын 200 200 200
Вермишельмен тауықтар
Лимон қосылған шай 100
200 110
200 130
200
Туралған зразалар (сиыр еті, котлет еті, бидай наны, сүт, басты пияз, өсімдік майы, жұмыртқа, кептірілген нан, ақжелкен) 80 90 100 370 тг
Гарнир: пісірілген күріш 100 130 150
Қара бидай наны 20 35 40
Көкөніс сорпасы (сәбіз, пияз, картоп, сиыр еті, сорпа, қырыққабат 200/50 200/50 20050
Айран 200 200 200
Харчо сорпасы (күріш жармасы, пияз, май, дәмдеуіш, қызанақ, тұз, сорпа, сиыр еті) 200/25 230/25 250/25
370 тг
Картоп пюресі қосылған тұшытылған көксерке (көксерке еті,басты пияз, ақжелкен, негізгі ақ тұздық, сорпа, сары май, байытылған бидай ұны) 157 192 264
Қара бидай наны 20 35 40
Мультивитаминді шырын 200 200 200
Алма
200 200 200
Р

ассольник (бидай ұны, тұздалған қияр, су, йодталған тұз, басты пияз, сары май, сиыр еті, сорпа) 200/25 230/25 250/25 370 тг
Ірімшік қосылған қызылша салаты (қызылша, ірімшік, өсімдік майы) 60 80 100
Қара бидай наны 20 35 40
Сузбеше (сүзбе) 100 100 100
Сүт 200 200 200

"Мектептегі тамақтану-өскелең ұрпақ денсаулығының кепілі".

 


Викторовка орта мектебінде 15 наурыздан бастап оқушыларды тамақтандыру ұйымдастырылды.
Бірінші сынып тәрбиеленушілері ,көп балалы отбасылардан шыққан, аз қамтылған, қамқорлықтағы балалар толық тамақтанады. Мәзірге бірінші тағамдар (борщ, сорпа), екінші тағамдар (зраза, қырыққабат орамы,ет тартқышы, гуляш және т.б.), витаминдік салаттар,жемістер,сүт өнімдері, көкөністер кіреді.

"Мектептегі тамақтану" деген қарапайым сөздердің артында Балалардың денсаулығы тұр. Валеологтардың пікірінше, балалар мен жасөспірімдердегі ас қорыту жүйесінің әртүрлі аурулары 3-ші орында. Сондықтан оқушылардың денсаулығын сақтаудың маңызды факторларының бірі-үйде ғана емес, сонымен бірге балалар көп уақытын өткізетін мектепте де дұрыс тамақтануды ұйымдастыру. Дәрігерлер балалар мен жасөспірімдердің денсаулығының нашарлауы дұрыс тамақтанбау, гиповитаминоз, қоршаған ортаның химиялық ластануы, салауатты өмір салты дағдылары мен әдеттерінің болмауымен байланысты деп санайды.

 


Оқушы үшін дұрыс тамақтану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Дұрыс тамақтану пирамидасы

Оқушының толық диетасын жасау үшін баланың денесінің ерекшелігін ескере отырып, терең көзқарас қажет. Мектеп бағдарламаларын меңгеру балалардан жоғары ақыл-ой белсенділігін талап етеді. Кішкентай адам, приобщающийся білімге ғана емес, орындайды ауыр еңбек, бірақ бір уақытта және өсіп келеді, дамып келеді, және ол алуға толыққанды тамақтану. Бірінші сынып оқушылары үшін әдеттен тыс қарқынды ақыл-ой белсенділігі айтарлықтай энергия шығындарымен байланысты.

өскелең ұрпақтың денсаулығы.

Дұрыс тамақтану-адам денсаулығын анықтайтын маңызды факторлардың бірі. Балалардың мектепте болған кезінде ыстық тамақтануы олардың денсаулығын сақтаудың және тиімді оқу қабілетінің маңызды шарттарының бірі болып табылады. Мектептегі тамақтануды жақсы ұйымдастыру балалардың денсаулық деңгейінің жақсаруына әкеледі. Толыққанды және теңгерімді тамақтану аурулардың алдын алуға, балалар мен жасөспірімдердің жұмысқа қабілеттілігі мен үлгерімін, физикалық және ақыл-ой дамуын арттыруға ықпал етеді, олардың қазіргі өмірге бейімделуіне жағдай жасайды. Балалық шақта қоректік заттардың жеткіліксіз қабылдануы физикалық даму, ауру, академиялық көрсеткіштерге теріс әсер етеді, метаболикалық бұзылулар мен созылмалы патологияның көрінісіне ықпал етеді. Ресей Федерациясының "Білім туралы" Заңында Білім беру мекемесінің студенттердің тамақтануын ұйымдастыру, балалардың тамақтануына бөлме бөлу және жазбаша қабылдау үшін жеткілікті үзілісті қамтамасыз ету міндеті сақталған. Мектеп жасы-бұл баланың негізгі дамуы жүретін және өмір салты, оның ішінде тамақтану түрі қалыптасатын кезең. Мектепте Денсаулықты сақтау және дұрыс тамақтану бойынша жұмыс жүргізудің тиімді мүмкіндіктері бар. Ұйымдастырылған мектептегі тамақтану санитарлық ережелер мен нормалармен реттеледі, сондықтан ұтымды тамақтану принциптерін қанағаттандырады. Көптеген студенттер салауатты өмір салтының құрамдас бөлігі ретінде дұрыс тамақтану туралы нашар түсінікке ие. Мектеп оқушыларының тамақтануының негізгі проблемалары мектеп қабырғасынан тыс диетаны бұзумен, чиптерді, газдалған сусындарды, крекерді, шоколад барларын теріс пайдаланумен байланысты. Бұл, әдетте, ата-аналардың хабардар болмауы мен немқұрайдылығына байланысты. Қазіргі заманғы адамның тамақтануы асқазан-ішек жолдарының, эндокриндік жүйенің, жүрек - тамыр жүйесінің және онкологиялық процестердің көптеген ауруларының негізгі қауіп факторына айналады. Дұрыс тамақтануды насихаттау өте маңызды, өйткені бала кезіндегі тамақтану әдеттерін адам қартайғанға дейін сақтайды. Бұл әдеттер отбасында және ұйымдастырылған балалар тағамы жүйесінде қалыптасады.

Жаңартылған күні: 13.03.2019 15:55
Құрылған күні: 25.01.2022 10:46

Текст