«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Викторовка ауылының жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Викторовка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Іс-шара

Мектеп тағамының КЕПІЛІ 
жас ұрпақтың денсаулығы.
Салауатты тамақтану-адам денсаулығын анықтайтын маңызды факторлардың бірі. Мектепте болған кезде балалардың ыстық тамағы олардың денсаулығын және тиімді оқыту қабілетін қолдаудың маңызды шарттарының бірі болып табылады. Мектепте тамақтануды жақсы ұйымдастыру балалардың денсаулық деңгейінің көрсеткіштерін жақсартуға әкеледі. Толыққанды және теңгерімді тамақтану аурулардың алдын алуға, жұмыс қабілеттілігі мен үлгерімінің артуына, балалар мен жасөспірімдердің дене және ақыл-ойдың дамуына ықпал етеді, олардың қазіргі өмірге бейімделуіне жағдай жасайды. Балалар жасындағы қоректік заттардың жеткіліксіз түсуі физикалық даму, ауру, үлгерім көрсеткіштеріне теріс әсер етеді, алмасу бұзылыстары мен созылмалы патологияның пайда болуына ықпал етеді. Ресей Федерациясының "Білім туралы" Заңында Білім беру мекемесінің білім алушылардың тамақтануын ұйымдастыру, балалардың тамақтануына арналған үй-жай бөлу, пишаны қабылдау үшін ұзақтығы жеткілікті үзілісті қарастыру міндеті сақталған. Мектеп жасы баланың негізгі дамуы болған және тамақтану түрін қоса алғанда, өмір салты қалыптасатын кезең болып табылады. Мектепте Денсаулықты сақтау және дұрыс тамақтану бойынша жұмыс жүргізу үшін тиімді мүмкіндіктер бар. Мектепте ұйымдастырылған тамақтану санитарлық ережелермен және нормалармен реттеледі, сондықтан тиімді тамақтану принциптерін едәуір дәрежеде қанағаттандырады. Көптеген білім алушылар салауатты өмір салтының құрамдас бөлігі ретінде дұрыс тамақтану туралы әлсіз түсінікке ие. Мектеп оқушыларының тамақтануының негізгі проблемалары мектеп қабырғасынан тыс тамақтану режимінің бұзылуына, Чипстерді, газдалған сусындарды, кептірілген нандарды, шоколад батондарын теріс пайдалануға байланысты. Әдетте бұл ата-аналар тарапынан жеткіліксіз ақпараттандырылмаумен және жіберумен байланысты. Қазіргі адамның тамақтануы көптеген асқазан-ішек жолдарының, эндокриндік жүйенің, жүрек - қантамыр жүйесінің және онкологиялық процестердің даму қаупінің негізгі факторына айналуда. Дұрыс тамақтануды насихаттау маңызды, себебі бала кезінде алған тамақтану әдеті адам қартайғанша сақталады.  Бұл әдеттер отбасында және ұйымдастырылған балалар тағамы жүйесінде қалыптасады.  

 

4 сыныпта "тамақтану және денсаулық" сынып сағаты
  
 7-сыныптағы "дұрыс тамақтану құпиялары" пікірталас"
 

 

 

 


Ата-аналарға арналған ақпарат 
 
  Оқушыларды тамақтандыру теңдестірілген болуы керек. Балалардың денсаулығы үшін қоректік заттардың дұрыс арақатынасы маңызды. Оқушының мәзіріне тек ақуыздар, майлар, көмірсулар ғана емес, сондай-ақ алмастырылмайтын аминқышқылдары, витаминдер, кейбір майлы қышқылдар, минералдар мен микроэлементтер бар өнімдер міндетті түрде кіруі тиіс. Бұл компоненттер ағзамен өздігінен синтезделмейді,бірақ балалар ағзасының толыққанды дамуы үшін қажет. 
  Мектеп асханасының ас мәзірін жасау кезінде оқушы ағзасының өсуі мен дамуымен, сыртқы орта жағдайларының өзгеруімен, жоғары физикалық немесе эмоциялық жүктемемен байланысты қажеттілігі ескеріледі.  
   Жөндеу жұмыстарынан кейін біздің жаңартылған асханамыз тек қана біздің мектептің барлық оқушыларын ғана емес, сондай-ақ ауданымыздың жақын орналасқан мектептерін де қабылдауға және сапалы тамақтандыруға дайын. Жаңа жабдықты орнатқаннан кейін біздің асхана аудандық дайындау пункті болды.

 

 

 

 

 

 


АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН ӘҢГІМЕ.
                  Баланың денсаулығы, оның қалыпты өсуі мен дамуы көп жағдайда ол өмір сүретін ортамен анықталады. 6 жастан 16 жасқа дейінгі бала үшін бұл орта мектеп болып табылады, өйткені оның сергектік уақытының 70% - дан астамы мектеппен байланысты. Сонымен қатар, 6 – дан 16-17 жасқа дейінгі кезең-бұл кез келген қолайсыз әсер ету бейімделудің бұзылуларын (бұзылуларды) тудыруы мүмкін болатын ағзаның қарқынды дамуы мен қалыптасу кезеңі. Дәл осы бейімделудің бұзылуы және адамның денсаулық деп аталатын "беріктік" қорын біртіндеп жоғалтуына әкеп соғады.

                   Зерттеушілер адам денсаулығы тұқым қуалайтын факторларға (20%), орта жағдайларға (20%), Денсаулық сақтау жүйесінің қызметіне (10%), адамның өмір сүру салтына (50%) байланысты деп санайды.

                   Ересек адамның да, оқушының да оңтайлы жұмысқа қабілеттілігінің жағдайы жақсы көңіл-күймен тығыз байланысты. Дені сау бала барлық қызмет түрлеріне қуана-қуана қосылады: интеллектуалдық-танымдық, еңбек, қоғамдық, дене шынықтыру, ойын... Ол өміршең, оптимист, құрдастарымен және педагогтармен қарым-қатынаста ашық. Бұл тұлғаның барлық салаларын, оның барлық қасиеттері мен қасиеттерін табысты дамытудың кепілі. 

                   Оқушылар денсаулығының жалпы жағдайы нашарлап кететіні ешкімге құпия емес, бұл жерде балалардың тамақтануы маңызды рөл атқарады.  Балалар мен жасөспірімдік жастағы тамақтанудың маңызы жетілген және бала ағзасының айырмашылықтарын анықтайтын екі негізгі факторға негізделген, атап айтқанда - өсуі мен дамуымен. Балалар ағзасы ересектерден қарқынды өсуімен және дамуымен, ағзалар мен жүйелердің белсенді қалыптасу процесімен ерекшеленеді.  Сондықтан дұрыс тамақтану баланың денсаулығы мен үлгерімін сақтаудың маңызды шарттарының бірі болып табылады

                   Барлығымызға қарапайым және дана ойды түсіну керек: Денсаулық - кез келген адам үшін жоғары құндылықтардың бірі. Біз сау болғанша бәрі мағынасы бар. Денсаулық жоқ-оқушылар мен мұғалімдердің каторждық еңбегімен тапқан барлық білім құнсызданады,қажетсіз, сонымен қатар адам үшін зиянды сатып алуға айналады. 

                   Бала өсіп, қалыптасқанда, педагогтар, дәрігерлер, психологтар, әкімшілер, ата-аналар және ол кімдерге байланысты барлық мектеп оның денсаулығына зиян келтіретін, оның толыққанды дамуына кедергі келтіретін фактор болуын тоқтатқанда, керісінше, адамның есімдерін барынша толық ашуға ықпал ететін және сонымен бірге оны болашақ күрделі өмірге нақты дайындайды.

                   Өзектілігі: мектептің сауықсыздығының себептері аз емес: гиподинамия және шамадан тыс жүктеме. Біздің медиктер дабыл қағуда: гастрит және панкреатит бастауыш мектеп оқушыларында да диагностикаланады. Бұзылу себебі "ас қорыту тыныштық" мұның жоқтығы ұтымды тамақтану, өскелең ұрпақ. 

                   Кейбір ата – аналар мектептегі таңғы ас жеткіліксіз қоректік және дәмді, немесе қымбат деп санайды және балаға өзінің Таңғы ас – бутерброд және жақсы жағдайда жеміс беруді қалайды. Балалар, әсіресе, кіші жастағы балалар оны құрғатпай, жиі дұрыс емес уақытта жейді, ал кейде таңертеңгілік тамақтануды ұмытып кетеді. Мұның бәрі тамақтану режимінің бұзылуына және әр түрлі аурулардың дамуына әкеледі. Ата-аналар жиналыстарында бірнеше рет сөз сөйледі: "балаларға өз қалауы бойынша таңғы асқа ақша бермеңіз. Олар тәбетті бұзатын шайнайтын резеңкелерге, кәмпиттерге, чипстерге сирек жұмсайды. Ұлына немесе қызына дұрыс тамақтанудың олардың қалыпты дамуы мен табысты оқуы үшін маңызы зор екенін үнемі жеткізіңіз".

                  Бұл тәсіл барлық отбасыларда болады деп үміттенеміз, өйткені өсіп келе жатқан ағзаның барабар мүмкіндіктері мен үнемі өзгеріп тұратын ортаның арасындағы тепе-теңдікті қамтамасыз ету уақтылы тамақтануды ұйымдастырусыз мүмкін емес. Біз салауатты тамақтану идеологиясын қалыптастырмай асхананы жаңғырту-желге ақша.

7-9 сынып оқушыларына арналған "тамақтану және денсаулық" сынып сағаты
Тақтада:
Дана адам аурудың алдын алады, емделеді емес. (Халық даналығы)
Денсаулық алтыннан келеді, ал пұттар кетеді. (Орыс мақалы)
Өмір-бұл адамдар ең алдымен сақтауға ұмтылады,бірақ ең аз сақтанады.  (Ж. Лабрюйер)
(Сынып ойын сағаты басталар алдында сынып экипаж-топқа, ерікті түрде, топта 5-7 адамнан бөлінеді. Әр командаға талдау-сауалнама беріледі, онда оқушылар осы тақырып бойынша өз білімдерін, белсенділігі мен көңіл-күйін шкала бойынша белгілейді)
Мысалы:
- Денсаулық пен тамақтану туралы өз білімдерін қалай бағалайсыз?
 
- Осы сәтте қаншалықты белсенді?
- Көңіл-күй қандай?
(Парақтар мұғалімге жұмысқа дейін талдау үшін тапсырылады))
Тамақ, Тамақ, Тамақ... Бұл сөздерді біз жиі айтамыз. Ақылды адамдар: "тамақтан табыну жасамаңыз!", "Асқазанның құлын болыңыз!"Бірақ біз аш кезде, кейде бұл ақылға қонымды кеңестерді ұмытамыз. Әрине, адамға тамақ қажет деп ешкім дау айтпайды, ол қанықтырып қана қоймай, миын нәрлейді,еңбек үшін күш береді. 
№1 тапсырма. "Жануар қанығады, адам жейді, ақылды адам тамақтана алады". Бұл сөздер ғалым-физиолог Брилья-Саваренге тиесілі. Оларды түсіндіріңіз.
(Командалар кеңеседі, өз жауаптарын береді)
— "Тамақтана білу"," тамақтана білу", қандай да бір оғаш, аз ғана біледі. Ал бұл әркімге қажет. "Бар білу" - бұл тек асханалық аспаптарды меңгеріп қана қоймай, тағамды қолмен алмау. "Же білу" - бұл дұрыс тамақтануды білдіреді, міндетті түрде талғампаз, бірақ орташа, бай және белгілі бір уақытта.
Тақтада (немесе тақтаға бекітілген қағаз парағында) сұрақ жазылған:
"Тамақтану"дегеніміз не?»
(Балалар жауап нұсқаларын береді, мұғалім жазады және оқиды)
— Сіздің жауаптарыңызды негізге ала отырып, азық — түлік біздің ағзамыз жұмыс істейтін отын деп қорытынды жасауға болады. Өнімдерді таңдауға сауатты қарау керек. Олар дәмді ғана емес, ең алдымен пайдалы болуы керек. Бұл әрбір адам үшін, әсіресе сіз, балалар мен жастар үшін маңызды.
Сұрақ. Неге балалар мен жастар үшін?
(Балалар жауап береді)
- Өмірдің соңына қарай бұл қамқорлық кеш болады. Дегенмен, әдетте, сондай-ақ осыған келгенде, адамға жеуге болмайды, және сол, және басқа, және үшінші, қашан анықталуда, бұл сәл ма емес, жартысы өнімдердің, оған вредна, ол кенеттен бастайды жұмысын күшейтуді сұрады мәселелерімен тамақтану. Табиғат өте дана екенін ұмытпаңыз. Эволюция процесінде адам ағзасында бір жағынан, өмірлік энергия көзі ретінде Азық-түлік арасындағы рационалды ара қатынас жүйесі және осы энергия шығыны, екінші жағынан дамыды. Жағымды дәм сезімдерін алу, аштық сезімін күшейту жеткіліксіз. Біз ағзаға жасушалар мен тіндердің қалыпты өмір сүруі үшін қажетті бәрін беруге тиіспіз. Мұнда біз жақын асырамыз сұрағы: "Не үшін "денсаулық"?»
 
(Фраза тақтада немесе қағаз бетінде жазылған. Балалар "денсаулық"ұғымына кеңесіп, өз анықтамасын береді. Мұғалім жауаптарды тақтаға жазады)
(Оқушылар өздерінің нұсқаларын береді, мысалы: "сыртқы көрініс", "сұлулық", "жақсы көңіл-күй", "жақсы ұйқы", "жақсы көңіл-күй", "жоғары жұмысқа қабілеттілік" және т. б.»)
Сұрақ. Тамақтану мен денсаулық арасында байланыс бар ма? (Балалары сөйлейді)
- Тәтті, дәмдеуіш, өткір және майлы тағамның молдығы ағзаға теріс әсер етеді, терінің салоөңдеуін арттырады, онда бөртпенің пайда болуына ықпал етеді. Асқазанның обыры қуырылған көп жеп, алдыңғы тағамнан табада қалған майға жиі дайындалатын елдерде кеңінен таралған. Ашыған майлардағы асқын тотықтар канцерогенді (қатерлі ісік тудыратын) болуы мүмкін. Мұндай "диета"бет терісінің ерте қартаюына және ерте әжімдердің пайда болуына, сондай-ақ қауіпті ауруларды тудыруға ықпал етеді.
Статистикаға сәйкес, американдықтар өлімінің негізгі себептері болып табылатын әрбір он аурудың алтауы, соның ішінде жүрек-қан тамырлары аурулары, жоғары қысым, Обыр - дұрыс тамақтанбаумен байланысты —  Мұндай тұжырымға келді сенатская мәселелері бойынша комиссия және тамақтану қажеттіліктеріне адам. Сенатор Дж. Макговерн Эй-би-си телевизиялық компаниясына берген сұхбатында американдықтар қанттың, тұздың р майларының шамадан тыс мөлшерін, сондай-ақ жасанды қоспалардың елеулі үлесін құрайтын тағамдарды тұтынады.
№ 2 тапсырма. Дұрыс тамақтану рационының принциптерін атаңыз.
(Командалар кеңеседі, тақтаға жазылуы мүмкін жауаптар береді. Мысалы:
- Табиғи тамақ.
- Тамақ кезінде асығыс емес.
- Шикі күйінде жеуге болатын өнімдерді пісірмеңіз.
- Үстел басында жағымсыз әңгіме жасамау, қарым-қатынасты анықтаумен айналысу.
- Телебағдарламаларды көрмеуге, тамақ кезінде газеттерді немесе кітаптарды оқымауға.
- Ішу және асықпай және орташа, тіпті, бұл әсіресе дәмі.
- Витаминдердің болуы.
Тізім жалғасуы мүмкін)
№3 тапсырма. Карточкалардағы жазбалар: "А витамині", "С витамині", "В витамині", "Д витамині". Әрбір команда бір карточканы созады, пантомимой адам ағзасындағы осы витаминнің жетіспеушілігі неге әкеледі, бұл витамин бар азық-түліктерді атайды. Қалған командалар қандай витамин туралы ойлауы керек.
А витамині (каротин, ретинол) — балық майы, бауыр, бүйрек, жұмыртқа, сүт, сүзбе, май, ірімшік, маргарин, жасыл жапырақты көкөністер, сары және қызыл жемістер мен көкөністер (оның ішінде өрік, сәбіз, қызанақ). Терінің құрғауы мен қабыршақтануы пайда болады, шаш сынғыш болады, тырнақ жұмсақ болады, салоөңдеу процестері бұзылады. А витамині шырышты қабықты, оның ішінде Ішекті нығайтады, өсу үшін қажет.
С витамині (аскорбин қышқылы) — цитрустар, жасыл көкөністер, қызанақ, қарақат, ашытылған қырыққабат, картоп. Теріні, қызыл иекті, қан тамырларын, сүйек пен тістерді, сондай-ақ жасушалар арасындағы байланысты нығайтады; жараның жазылуына және инфекцияның төтеп беруіне ықпал етеді. Бұлшық етті серпімді етеді, бүкіл денені нығайтады.
Витамин Д (кальциферол) - май, сүт, маргарин, сүзбе, простокваша, жұмыртқа сарысы, саңырауқұлақтар, ашытқы, балық, балық майы. Сондай-ақ теріге күн сәулесінің әсерінен пайда болады. Ағзадағы кальций алмасуын реттеуге көмектеседі және тістер мен сүйектер үшін қажет. Бұл витаминнің болмауы тістің жоғалуын, тіс эмалінің бұзылуын, шаштың жоғалуын тудырады.
В витамині (олардың тобы: BL, В2, ВЗ, В5, В6, В12). Көздері: ашытқы, қара бидай наны, жармалар, картоп, ет, бауыр, жасыл бұршақ, сүт өнімдері, балық, жаңғақ, үрме бұршақ, қара өрік, фундук және т.б. аршылудан, соның ішінде нерв жүйесінен, ісінудің пайда болуынан, терінің қызаруы мен қабыршақтануынан, шаш пен тырнақтың түсуі мен сынуы, ауыз бұрышында жарықшақтар қорғайды. Көмірсуларды сіңіруге және ақуызды өңдеуге көмектеседі.
Сұрақ. Сіз "қарапайым және дәмі бар"деген сөзді қалай түсінесіз? (Оны тамақтану тұрғысынан қалай түсіндіруге болады?)
Сұрақ. Ата-бабаларымыздың тамақтануын неге үйренеміз?
Сұрақ. Ежелгі философтар қандай азық-түлік туралы былай деді: "өмір шырыны", "Денсаулық көзі", "ақ қан"? (Жауап: сүт туралы)
(Балалар өз пікірін, гипотезасын және Нұсқаларын айтып жауап береді).
№4 тапсырма. Бар сөздерден сөйлемді қосу.
(Карточкада-дана ойлар мен сөздер. Командалар жеребе бойынша карточкаларды тартуда)
"Пирожное бірнеше сәт ауызда және бүкіл өмір бойы-талияда" (француз сөзі)
"Қайнатылмаған тамақ оны жеген адамды жейді". (Абдулъ-Фарадт)
"Дәрігер емес, - өз ауруыңды табанынан ізде". (Орыс мақалы)
Сұрақ. Сау болу үшін не қажет?
(Жауапты оқушылар)
- Бүгінгі әңгіме нәтижесі бойынша
Денсаулық формуласы:
Тиімді тамақтану + дене шынықтыру + жеке гигиена + зиянды әдеттерден бас тарту + күн тәртібі + ... = ЗДОРОВЬЕ
№ 5 тапсырма. Әр команда "денсаулық формуласын" құрайтын элементтерді пайдалана отырып, сурет салу керек.
(Бұл кез келген түрде орындалуы мүмкін: үй, жануар, баспалдақ, геометриялық фигуралар, Арал картасы, ғарыш кемесі, гүл), күн және т. б. - балалардың қиялы)

 
Сынып сағатының соңында мұғалім әр оқушыға сынып сағатының басталуына дейін толтырылған, алдыңғысына ұқсас талдау-сауалнаманы толтыруды және тапсыруды ұсынады.
Сынып сағатының қорытындысы бойынша сауалнама сұрақтары:
- Осы тақырып бойынша Сіздің біліміңіз өсе ме?
- Белсенділік артты ма?
- Көңіл-күйді қалай сезінесіз?

Жаңартылған күні: 27.02.2020 12:22
Құрылған күні: 13.10.2021 10:56

Текст